• nie przekazuj żadnych pieniędzy lub kart kredytowych osobom, które telefonicznie podają się za członków twojej rodziny, funkcjonariuszy Policji, CBŚP czy ABW i proszą o przekazanie pieniędzy poprzez osoby pośredniczące,
  • nie udzielaj żadnych informacji przez telefon, szczególnie swoich danych personalnych lub informacji o członkach rodziny, numerów kont bankowych i haseł do nich oraz nie mów o swoich planach życiowych,
  • funkcjonariusz Policji, Prokurator, pracownik Poczty Polskiej czy innych instytucji Miejskich lub Państwowych nigdy nie poprosi o pieniądze, szczególnie w formie gotówki,
  • służby takie jak Policja, CBŚP czy ABW nie prowadzą depozytów, do których można przekazać pieniądze celem ich zabezpieczenia przed oszustami,
  • Policja nie przekazuje osobom trzecim, szczególnie telefonicznie, szczegółów dotyczących prowadzonych akcji lub operacji, mających na celu schwytanie lub rozpracowanie grup przestępczych,
  • jeśli zjawił się przedstawiciel jakiejś instytucji, np. Policji, banku, administracji, elektrowni czy gazowni, bez otwierania drzwi sprawdź telefonicznie, czy był on do twojego domu kierowany. Jeśli nie masz telefonu poproś, aby przyszedł z sąsiadem mieszkającym obok,
  • Pracownicy Poczty Polskiej nie weryfikują drogą telefoniczną adresu zamieszkania oraz nie żądają podania takiego adresu. Dobrą praktyką jest, w razie wątpliwości, udać się osobiście do placówki Poczty Polskiej,
  • więcej informacji znajdziesz na stronie internetowej Komendy Miejskiej Policji
    w Wałbrzychu oraz na naszym kanale YouTube,
  • jeśli masz wątpliwości co do autentyczności telefonującego członka rodziny natychmiast powiadom o tym policjantów, dzwoniąc pod jedyny obowiązujący numer alarmowy w Polsce – 112.